Alweer 2 weekjes van huis! Wat vliegt de tijd!! - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Marit Oliemans - WaarBenJij.nu Alweer 2 weekjes van huis! Wat vliegt de tijd!! - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Marit Oliemans - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weekjes van huis! Wat vliegt de tijd!!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

24 Maart 2013 | Verenigde Staten, Beverly

Tja.... waar zal ik eens beginnen?!

De reis van new york naar boston ging helaas niet al te soepel. We waren al vrij vroeg bij de trein gedropt waar we anderhalf uur konden gaan wachten. Toen 5 min voordat de trein zou komen kregen we te horen dat hij 2 uur vertraging had. Na al die tijd gewacht te hebben zou de trein eindelijk aankomen, op spoor 2!! De contactpersoon van Aupair in America was hier alleen niet zo zeker van (ookal stond het op 800borden). Dus laten we wachten totdat we de trein zien aankomen en dan snel met 8 aupairs en 16 koffers via een roltrap naar beneden rennen!! Zo gezegd zo gedaan!!
Op het station in boston zou ik worden op gehaald door mijn hostdad. Hij was een klein half uurtje te laat (eigenlijk was ik te vroeg) en het was gevoelstemperatuur -100 dus leek alsof ik 3uur te wachten stond. Uiteindelijk was ik geloof om half 12 (half 5 snachts nederlandse tijd) in mijn nieuwe huis! Heel erg gezellig ingericht huis.
Mijn kamer is top, twee persoons bed en genoeg ruimte voor al mijn zooi. De volgende ochtend de kindjes ontmoet, super schattig! Chloe het meisje van 3 begon gelijk allerlei verhalen te vertellen en houd echt nooit dr mond! Payt de jongen van 6 was iets meer verlegen, maar toen die smiddags hoorde dat ik (een soort van) wist hoe videospelletjes werken was het al snel goed! Vrijdag de eerste dag heeft Leonie (hostmam) alles een beetje laten zien. Waar alles is en wat ik allemaal moet doen. Het weekend niet heel veel boeiends gedaan geloof ik, want ik kan het me eerlijk gezegd niet echt meer herinneren.
Maandag, nu begon het echt werk (nog niet helemaal want smiddags was Leonie vrij om nog wat dingen te laten zien). Dinsdag zou mijn eerste echte dag werk zijn, maar er was 20cm sneeuw gevallen dus de kids hadden sneeuwvrij!! Leonie die op een school werkt had ook vrij dus hebben gezellig met zijn alle een sneeuwpop gebouwt!
Alles bevalt echt prima hier! Super aardig gezin, lieve kinderen (meestal) en een leuke buurt. Eerste week werken beviel prima! Ik hou het hier denk wel een jaartje vol!
Vrijdag avond had ik vrij en een auto tot mijn beschikking dus ben ik even naar de mall gegaan en daarna door naar de sportschool om te gaan zwemmen. Er waren wel 2 mensen in het hele zwembad (inclusief mij) en 3 badmeesters!! Erg nuttig!
Zaterdag ochtend om 6uur vertrok mijn bus naar New York City!!! Het was een half uurtje lopen en moest er kwartier van te voren zijn dus om 5uur ging de wekker al! Om kwart voor 11 stond ik midden in New York. We werden afgezet bij een museum bij central park, dus gelijk even een rondje door central park lopen dacht ik, dan heb ik dat vast gezien! Bij dat even was het niet echt gebleven want dat park is een stuk groter dan ik had verwacht met allemaal kronkelweggetjes die precies niet uitkwamen waar ik wou. Na veel te lang mijn tijd in dat park te hebben verknoeid eindelijk mijn weg naar Times Square gevonden. Ik was hier met de tour ook al even geweest maar overdag is het toch weer heel anders! Daarna naar Grand Central Terminal geweest en doorgelopen naar de Empire State Building! Pfff wat een rij was dat eerst 20min tot de security check, toen 20 minuten tot je een kaartje kon kopen, toen 35min tot je in de lift naar de 80ste verdieping was, toen 15min tot je in de lift naar de 86 verdieping was, maar het was het waard, echt een prachtig uitzicht!
Vervolgens de metro gepakt naar brooklyn (dacht ik), nou mooi niet dus na 4 haltes kwam ik er achter dat ik de metro de verkeerde kant op had gepakt dus was weer terug bij central park XD. Eenmaal in brooklyn aangekomen ben ik over de brooklynbridge terug gelopen naar manhatten. Daarna naar ground zero waar ik naar het 9/11memorial wou gaan, maar helaas stond er een vrij lange rij die niet erg opschoot en ik drufde het niet helemaal aan om te riskeren de bus te missen. Om 7uur ging de bus weer terug en om 12 uur lag ik weer lekker in me bedje!
Zondag (vandaag) ben ik lekker wezen boarden! Ik ging met Cj (hostdad) chloe en payt naar een klein gebied op maar een half uurtje rijden. Het gebied stelde niet zo veel voor, 3 stoeltjes liften die erg langzaam en kort waren, een soort buiten snowworld. Maar het weer was mooi en er was een funpark dus ik heb me prima vermaakt! Eind van de middag nog in de auto een tour langs de noordkust gemaakt en op een paar stranden gestopt, was erg mooi en verheug me nu al op de zomer!! Maar volgende maand waarschijnlijk nog een weekendje echt de bergen in om te boarden, dat zou wel leuk zijn!!

Al met al, alles top hier, nog lang geen heimwee en ik ben gesloopt dus ga nu lekker slapen :)

En ik heb geen zin om het nog een keer door te lezen dus sorry voor rare zinnen en spelfouten ;)

Xx

  • 25 Maart 2013 - 08:40

    Oma Loogman:

    Hallo Marit,'n goed begin .om zomaar te zeggen Al veel gezien en er komt nog meer denk!Blij dat alles leuk is daar.Geniet ook van je werk en al het vreemds daar.Je ziet zo nog eens wat.Alles is hier goed ,alleen erg koud,dat komt door de wind,maar het zal toch wel eens lente worden.Live groetjes en 'n kus van OMA L.

  • 25 Maart 2013 - 09:08

    Iris:

    Leuke foto's, die schoolbussen vind ik zo vet!! En het lijkt (afgezien van jouw muts waardoor het lijkt of je in Siberië gedropt bent :P) lekker weer. Moest wel even lachen dat je met de metro 180 graden de verkeerde kant op was gegaan, dat zit blijkbaar in de genen XD. Tot snel! x

  • 25 Maart 2013 - 10:24

    Jeroen:

    Hoi Marit,

    Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier in the USA!!!!

    X Je neef

  • 25 Maart 2013 - 11:58

    Joyce:

    Hoi Marit,

    Wat leuk om te lezen dat je daar wel voor een jaar wilt blijven! Dat het gezin je bevalt enzo. Super ervaring ga je tegemoet! Schrijf maar lekker veel verhalen voor ons. Kunnen we meegenieten van je avonturen.

    Werk ze ;-)!

    X Joyce

  • 25 Maart 2013 - 12:52

    Mama:

    Hé mop,

    Leuk weer ns een verslag van je te lezen.
    En inderdaad de tijd vliegt....
    Goed dat je meteen al van alles onderneemt, zo zie je in ieder geval daar in de omgeving al van alles.
    Het weer ziet er top uit joh!
    Blijft het daar langer koud of zo? (nou ja, bij ons vriest het ook nog steeds hoor, brrrhhhh.)
    Jullie gaan over 2 weken n keer verder n skigebied opzoeken, waar ga je dan precies heen, of weet je dat nog niet? Moet wel hoog zijn als je eind maart/begin april nog volop kan skieen.
    Nou, vandaag zal je wel weer je gewone taken moeten volbrengen.
    Dikke kussss en tot skyps...
    XXXXXXX mama

  • 25 Maart 2013 - 16:26

    Oma Oliemans:

    Hè Marit

    Hè schat ik zit nu alle stukjes te lezen bij mama op de computer bij mij thuis.
    Wat fijn dat ik t allemaal ff kan zien, en de foto's zijn leuk.
    Mijn knie zit nu op slot anders kwam ik nu naar je toe vliegen....
    Ik zit veel te puzzelen en te zitten, ik word nu echt n ouwe oma, hahaha!
    Heeeeel veeeeel plezier daar en goed op die kleine kinderen passen.
    Oma wou dat ze nog jong was, dan zou ze dat ook doen.
    Nou een dikke kus van mij en volgende keer als mama komt proberen we even contact te krijgen via dat schermpje.... Dan kan ik je misschien even spreken.
    Liefs oma Oliemans

  • 27 Maart 2013 - 21:01

    Astrid En Arie:

    Hey Marit,

    Volgens mij heb je de blaren op je pootjes gelopen in New York. Enne het provinciaaltje op stap in de grote stad. Het zou mij (Astrid) ook zomaar kunnen overkomen om de verkeerde kant op te reizen. Je kamer ziet er ruim uit (of heb je met een groothoeklens de foto's gemaakt). Super om te lezen dat het je zo naar je zin hebt. Wel apart om in april nog te gaan snowboarden. We zijn van de week 's avonds even bij je grote zus wezen kijken naar hun nieuwe stekkie. Wat een superplek en wat een mooi appartement. Een ding scheelt je hoeft in ieder geval niet te helpen met verhuizen. Wij hebben ons afgelopen weekend bezig gehouden met een vakantie boeken. dat is uiteindelijk gelukt. We gaan lekker twee weken naar Portugal. We hebben er nu al zin in. Straks lekker genieten van een lang weekend vrij (pasen) maar ook weer druk. We hebben bij de histerische tuin twee bomen gekocht. Peter gaat die met de vlet ophalen en afleveren op de Uiterweg en dan kunnen ze met de chevy naar ons vervoerd worden. Maar ja dan moeten ze nog geplant worden en twee andere bomen verwijderd worden. Een moet er gekapt worden (de grote denneboom) en de andere verplaatst. Verder hebben we nog nieuwe banden voor de Kever gekocht en we zijn druk aan het poetsen om weer mooi voor de dag te komen op Aalsmeer roest niet. We zullen ons dus niet gaan vervelen. Kennen ze dat eigenlijk in Amerika een tweede paasdag of moet je dan gewoon "werken". Waaruit bestaat het "werken"eigenlijk. Moet je je alleen met de kindjes bezig houden of moet je ook veel huishoudelijke taken doen. We zijn weer benieuwd naar je volgende verhaal.

    Veel liefs en dikke knuffels Astrid en Arie

  • 15 April 2013 - 08:14

    Hans En Agnes:

    hoi marit

    wat leuk om het allemaal weer te lezen joh en als ik het goed begrijp het je het wel naar je zin daar.

    blijf genieten hoor!

    dikke zoen hans en agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Beverly

Marit

Actief sinds 10 Maart 2013
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 9246

Voorgaande reizen:

11 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Au Pair in America

Landen bezocht: