Bijna een half jaar USA! - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Marit Oliemans - WaarBenJij.nu Bijna een half jaar USA! - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Marit Oliemans - WaarBenJij.nu

Bijna een half jaar USA!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

27 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Beverly

Hii Allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie van me gehoord hebben dus tijd voor een nieuw verhaaltje dacht ik zo!

Het is even terug denken en ik heb geen idee meer wat ik heel Juni gedaan heb dus dat slaan we maar over. Maar Juli was een top maand!
Het begon met 4th of July, wat hier een feestdag is! We zijn met het hele gezin + Jon naar een strand gevaren waar je alleen met de boot kunt komen. We hebben een heerlijke dag op het strand gehad met lekker veel eten en drinken!

Een week daarna had ik een weekje zomervakantie dus ik dacht laat ik is lekker de zon op zoeken in Miami! Helaas regende het 6 van de 7 dagen dat ik daar was. Gelukkig wel wat leuke dagen gehad. Een dag was ik met de bus naar Key West gegaan, wat een eiland onder Florida en het zuidelijkste punt van Noord-Amerika is. En een andere dag was ik met de bus naar het Everglades natuurpark geweest waar we op een air boat door het moeras heen gingen scheuren. Verder dan dat eigenlijk alleen maar door de regen gelopen en in het hostel gezeten. Niet bepaald een top vakantie, maar het kan ook niet altijd mee zitten :P.

Een weekje werken en toen was het al weer tijd voor de volgende vakantie! Dit keer op naar Canada! Mijn Bus vertrok vanaf Boston en ging naar Montreal. Deze vakantie beviel een stuk beter! Super leuk hostel met altijd wat te doen 's avonds, en een grote plus van Canada is dat ik daar (legaal) kan drinken! Ook ben ik een dagje naar Ottawa geweest (helaas regende het toen dus was niet echt een groot succes), en een dagje naar de Montmorency waterval en Quebec City (dit was wel een erg geslaagde dag).

Begin Augustus zijn we met een hele groep (waaronder het hele gezin en Jon) naar Vermont gegaan om bij iemand die daar een huisje had in de achtertuin te gaan ''kamperen''. Dit was echt een geweldig weekend! Ze hadden een grote stereo installatie in de achtertuin gezet en een groot kampvuur. Er was ook een meteorietenregen dat weekend, dus erg veel vallende sterren gezien! Zaterdagavond hele nacht gefeest en in de ochtend naar de top van de berg gereden waar ik de mooiste zonsopgang van mijn hele leven gezien heb, echt onbeschrijfbaar mooi! Al met al een groot feest en ik denk het beste weekend dat ik tot nu toe in de states heb gehad!

Zomer is nu helaas bijna over, maar het is gelukkig nog steeds super weer (en iedereen zegt hier dat de herfst het beste seizoen is hier!). Ook begin ik stiekem al erg veel zin in de winter te krijgen. Mijn familie heeft namelijk een huisje vlakbij een skigebied gehuurd, dus kan niet wachten om weer lekker te boarden!

Tussen alle vakanties en leuke dingen door werk ik af en toe ook nog hoor, maar dat is niet zo interessant om te vertellen aangezien het alleen maar op het strand of in de speeltuin liggen is :P.
Volgende keer moet ik even bij houden wat ik allemaal voor leuke dingen doe want volgens mij ben ik de helft vergeten! (ik hoop dat het genoeg was om jullie jaloers te maken)

Latersss,
Marit!

  • 10 September 2013 - 08:32

    Ineke:

    He mop

    Wat gaat die tijd toch snel he?
    Gisteren nog ff met je geskypt, heerlijk te zien dat je n leuke stek, leuk gezin en gezellige mensen om je heen hebt.
    En dan je nieuwe naam vind ik eigenlijk niet helemaal bij je passen,hoor...... Josephine.......gggrrrrhhhh
    Maar wel goed aangepakt. ;)
    Ja, en dan ga ik eens kijken waar jij bent in November, lijkt me erg leuk!!!
    Leone en ik hebben er zin in.
    Hoop dat je het een beetje met het gezin kan inpannen, zou top zijn.
    Even NY bekijken en daarna Boston onveilig maken, super!

    Nou dikke kusssss, en tot gauw XXXXXXX

  • 18 September 2013 - 19:13

    Astrid En Arie:

    Hi Marit,

    We zijn je niet vergeten hoor! Wat doe je een hoop leuke dingen en dan ben je alweer de helft vergeten. Heb je nog wel tijd om te werken. Wat jammer dat je eerste weekje vakantie zo in het water is gevallen. Maar gelukkig het tweede weekje wel goed. En hoe smaakte de borrels was je het al verleerd. Wij hebben hier ook weer de nodige borrelweekendjes achter de rug. Verlichte boten, pramenrace (ja ook wij kunnen jou jaloers maken). Heb zelfs op de bar gedanst in de Westeinder en was niet eens dronken. Dit weekend is er weer bloemencorso en dan mag ik mijn best weer gaan doen als arrangeur (leuk hoor zo heeft je moeder me opgegeven en zo kom ik dus ook in het krantje te staan) Tot afgelopen zondag wisten we nog niet wat we zouden gaan doen. Daar zijn we nu wel uit dus je moeder is deze week druk met bloemen halen en bestellen, sponsors zoeken etc. Weer zo'n heerlijke last minute actie maar het komt allemaal goed. Twee weken gelden hadden we een wespennest onder de dakpannen. Gelukkig had ons buurmeisje het gespot want zelf zagen we de plek niet vanuit de tuin. Er is een verdelger geweest en die heeft een flinke dosis gif gespoten. Het gekke was dat we de volgende dag overal in huis dode of half bewusteloze wespen vonden. Het was de avond dat er gif was gespoten zelfs zo bizar, we lagen in bed en er dondert een wesp precies tussen ons in en beland tussen de twee matrassen in. Dan ga je dus niet ff voelen met je handje of je hem ertussen uit kunt pulken. Arie luisteren en volgens hem maakte die geen geluid meer en konden we rustig (ahum) gaan slapen. Een voordeel had het wel weer mijn hele huis is van onder tot boven in alle hoeken gaten en kieren weer gereinigd en alle dode wespen zijn verwijderd. Alleen de lampen aan het plafond moeten we nog schoonmaken maar daar zagen we twee dagen geleden nog steeds half bewusteloze wespen in dus wachten we nog daar maar ff mee. Ik heb van het weekend iemand gezien die door een wesp gestoken was en dat zag er niet fraai uit. Verder weinig nieuws, het weer is hier nu echt omgeslagen en de herfst is begonnen. 's avonds brand de kachel alweer want het is gewoon koud. Het is nu nog maar 12 graden buiten dus dat is best ff wennen. En het regent heel veel. Leuk dat je moeder en Leone je snel komen opzoeken. Het is gelukkig al snel dus je kunt de weken alvast gaan aftellen. Nou Marit heel veel dikke knuffels van Arie en mij. en tot schrijfs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Beverly

Marit

Actief sinds 10 Maart 2013
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 9245

Voorgaande reizen:

11 Maart 2013 - 11 Maart 2014

Au Pair in America

Landen bezocht: